SEO auditas – yra itin svarbi procedūra verslui, kuris užsiima elektronine prekyba arba turi įmonės veiklą reprezentuojantį ir paslaugas parduodanti tinklapį arba tinklaraštį, kuris nepritraukia norimo ir realaus vartotojų skaičiaus iš paieškos sistemų.
Jeigu jūsų svetainė negeneruoja jus tenkinančio organinio lankomumo Google ar kitų paieškos sistemų, tikėtina, kad turite problemų su tinklapio SEO optimizacija.
Tam, kad išsiaiškinti kokios priežastys nulemia mažus vartotojų srautus iš organinės paieškos į jūsų tinklapį yra atliekamas SEO auditas.
Šis straipsnis apie tai, kas yra SEO auditas bei taip pat 10 elementarių būdų kaip galite atlikti preliminarų/bazinį ir techninių žinių nereikalaujantį auditą savarankiškai.
SEO Auditas, Kas Tai?
SEO auditas, tai detalus internetinės svetainės analizavimas pasitelkiant SEO optimizavimo gaires ir praktiką.
SEO audito metu yra tikrinamas ir analizuojamas tinklapio turinys, programinis kodas bei apibrėžiamos ir pašalinamos paieškos sistemų indeksavimo klaidos.
SEO auditas yra itin populiari paslauga interaktyvioje erdvėje, nes pagrindinis tikslas yra išsiaiškinti, kodėl tam tikra internetinė svetainė negeneruoja realaus organinio lankomumo tinklapyje. Taip pat atliekant ir detalesnį auditą galima spręsti apie galimas pardavimų konversijų problemas.
Paprastai kalbant, SEO audito pagalba jūs galėsite lengviau suprasti kaip sutvarkyti tinklapyje paliktas klaidas, patobulinti ir pagerinti vartotojų patirtį, kad tai ateityje duotų jums didesnę grąžą.
Profesionalus SEO auditas užima nemažai laiko ir reikalauja papildomų žinių ir patirties, tačiau kiekvienas iš jūsų gali atlikti pirminį bazinį SEO auditą ir sutaupyti šiek tiek finansų.
Kam Reikalingas SEO Auditas?
- Suprasti esamą padėtį tiek iš techninės, tiek ir iš konkurencinės pusės rinkoje. SEO auditas padeda nustatyti, kur jūsų svetainė šiuo metu yra paieškos rezultatuose ir kokios yra jos stipriosios bei silpnosios pusės. Tai ypač aktualu kuomet: keičiasi svetainės/verslo savininkai ar staigiai sumažėja srautas tinklapyje bei pardavimai.
- Optimizacijos galimybės. Auditas atskleidžia, kuriose svetainės srityse galima atlikti patobulinimus, kad pagerintumėte savo pozicijas paieškos rezultatuose.
- Techninės klaidos nustatymas. SEO auditas padeda aptikti technines klaidas, kurios gali trukdyti paieškos sistemoms tinkamai indeksuoti jūsų svetainę ir pasiekti norimų rezultatų.
- Konkurencinė analizė. SEO audito metu jūs taip pat galite sužinoti konkurenciją rinkoje palyginti savo situaciją su su konkurentais ir įvertinti galimybes.
- Strategijos kūrimas. Remiantis audito rezultatais, galite sukurti veiksmingą SEO strategiją, pagal kurią ir turėtumėte vadovautis atliekant SEO optimizaciją.
SEO auditas tarsi sveikatos patikra jūsų svetainei, kurioje nustatomi esami trūkumai, techninės klaidos ir galimybės tobulėjimui. Be to, auditas leidžia giliau pažvelgti į konkurentų veiklą ir nustatyti, kurie jūsų svetainės aspektai reikalauja daugiausiai dėmesio.
SEO Audito Rezultatai
Atliktus SEO auditą jūs gausite rezultatus susijusius su:
- Techninėmis tinklapio problemomis
- Tinklapio struktūros klaidomis
- Tinklapio meta duomenų klaidomis
- Išorinio SEO informacija (atgalinės nuorodos ir jų kokybė)
- Naudotojo patirties apibendrinimą
- Informaciją apie turinio trūkumą ir jo aktualumą
- Konkurencinės aplinkos analizę
Kaip Atlikti SEO Auditą?
Jeigu nesate susiję itin su SEO procesais – pateikiame jums 10 pačių paprasčiausių ir elementariausių SEO audito žingsnių, kuriuos atlikę galėsite preliminariai suprasti esamą svetainės būklę ir atitinkamai toliau priimti sprendimus.
1. Nereikšmingo Turinio Kaupimas
SEO audito procesą turite pradėti nuo įsitikinimo ar nekaupiate papildomo, nereikšmingo ir nereikalingo turinio tinklapyje.
Šiuo atveju, taisyklė kuo daugiau informacijos, tuo geriau nėra visiškai teisinga. Žinome, jeigu jūsų tinklapyje yra pateikta tik unikali bei skirtinga informacija – tuomet viskas gerai, bet dauguma tinklapių, ypač savo tinklaraščiuose, kaupia daug nereikšmingo ir atsikartojančio turinio.
Nereikšmingas turinys yra atsikartojanti informacija tinklapyje paskelbta skirtinguose straipsniuose ir negeneruojanti srauto.
Geriau tinklapyje turėti 20-30 išsamių ir naudingų puslapių ar pateiktų straipsnių tinklapio vartotojui nei 100-200 bet kokio teksto perpildytos informacijos.
Peržiūrėkite ar nėra pasikartojančių straipsnių, vidinių puslapių ir geriau visą bendrą informaciją sujunkite į vieną vietą. Patartina apjungtą informaciją talpinti daugiausiai srauto generuojančiame puslapyje.
Gali kilti klausimas – ką daryti su nereikšmingu turiniu?
- Visų pirma, reikėtų visą informaciją perkelti bei perteikti viename straipsnyje ar puslapyje.
- Toliau, reikėtų naudojantis 301 nukreipimo taisykle nereikšmingus puslapius ir informaciją nukreipti į jau sukurtą ar atnaujintą informacijos puslapį ar straipsnį.
- Vėliau, nereikšmingus puslapius ir turinį galima ištrinti.
2. Optimizacija Mobiliems Įrenginiams
Internetinių svetainių optimizacija mobiliems įrenginiams yra svarbesnė nei bet kada anksčiau.
Tad atlikdami bazinį SEO auditą patikrinkite ar jūsų tinklapis yra pritaikytas mobiliems įrenginiams.
Tai galite padaryti naudojant Google „Mobile-Friendly“ testavimo įrankį.
Tiesiog skirtame laukelyje įrašykite tinklapio adresą ir kelių sekundžių bėgyje matysite rezultatą.
Tačiau tikriausiai net nereikia sakyti, kad šiais laikais jeigu svetainė nėra pritaikyta mobiliems įrenginiams – jūsų verslas praranda iki 70-80% potencialių klientų.
3. Tinklapio Krovimo Greitis
Ar žinote kaip greitai atsidaro jūsų tinklapis lankytojams?
Tinklapio sparta/greitis yra vienas iš svarbių organinės paieškos pozicijų faktorių.
Natūralu, kad vartotojai dažniausiai peržiūri tas svetaines, kurios nereikalauja kelias minutes laukti kol parodys ieškomą informaciją, tiesa?
Tad jeigu nežinote kaip greitai yra užkraunamas jūsų tinklapis, rekomenduotume pasinaudoti oficialiu Google „PageSpeed“ įrankiu arba papildomais „GTMetrix“ ir „Pingdom“ įrankiais.
Tai puikūs įrankiai atlikti preliminarų tinklapio spartos auditą ir nustatyti kaip greitai veikia jūsų puslapis bei kiek vietos jis užima serveryje.
Tinklapio spartos gairės vertinamos dvejopai, tačiau dauguma specialistų rekomenduoja, kad tinklapio krovimo greitis neviršytų 2 sekundžių.
Vos prieš kelis metus užtekdavo ir 5 sekundžių ribos.
Atminkite, šie įrankiai nėra ir negali būti itin tikslūs, nes svetainės greitis priklauso nuo daugybės faktorių, kurių tiesiog nėra įmanoma išmatuoti.
Tačiau atlikdami šį tyrimą galite pamatyti kurias vietas tinklapio struktūroje galite tobulinti, įskaitant paveikslėlių dydžio optimizavimą ar tam tikras tinklapio kodo korekcijas.
Kartais gali užtekti pakeisti hostingo tiekėją, kad internetinės svetainės krovimo greitis atitiktų tiek Google, tiek ir lankytojų kriterijus. Tam esame parašę apžvalgą apie geriausius hostingo tiekėjus svetainėms, plačiau galite susipažinti čia.
Dažniausiai pasikartojanti klaida:
Tačiau iš patirties galime sakyti, kad dažniausiai pasikartojanti klaida kodėl tinklapiai praranda krovimo greitį – neoptimizuoti paveikslėliai bei video failai. Tinklalapių administratoriai dažniausiai neoptimizuoja vaizdinės medžiagos ir taip apkrauna tinklapį – ypač jeigu dedama video medžiaga.
Mūsų rekomendacijomis – maksimalus paveikslėlio dydis neturėtų būti didesnis nei 100-200KB.
4. Atlikite SEO Meta Title ir Meta Description Tyrimą
SEO auditas nėra tik techninės informacijos analizė ir vertinimas.
Atkreipkite dėmesį ir įvertinkite kaip jūsų potencialūs lankytojai mato jūsų tinklapį paieškos sistemose.
Kaip tai padaryti:
Įveskite į Google paieškos laukelį: „site:jūsų-svetainės-pavadinimas.lt” – jums prieš akis atsivers visi jūsų tinklapio puslapiai ir kaip juos vartotojas mato paieškos sistemose.
Pagalvokite ar „Meta Title“ ir „Meta Description“ pateikti ir indeksuoti aprašymai yra įtraukiantys ir skatinantys vartotoją paspausti ant jūsų nuorodos ar ne.
Jeigu ne, būtinai pakeiskite juos (galite atsižvelgti į jūsų konkurentų pavyzdžius).
Rekomenduojama tiek „Meta Title“, tiek ir „Meta Description“ naudoti raktinius žodžius.
5. Raktažodžių Analizė
Atliekamo SEO audito metu išanalizuokite kaip sekasi jūsų raktažodžiams paieškos sistemoje.
Koks yra CTR% (ang. Click-through rate) bei kokias pozicijas raktažodžiai užima paieškos sistemose.
Šie rezultatai jums padės nustatyti kurie raktiniai žodžiai yra populiariausi, kaip dažnai žmonės apsilanko jūsų puslapyje ir kitą susijusią informaciją.
Nors dauguma SEO agentūrų naudoja mokamus ir profesionalius įrankius („Ahrefs“, „Semrush“) šiam tikslui pasiekti, tačiau jūs šiam tyrimui pradžioje galite naudoti nemokamą „Google Search Console“ įrankį.
Viskas ką jums reikia padaryti tai, eitį į „Google Search Console“, jeigu dar to nesate padarę, tuomet pasitvirtinti savo domeną bei peržiūrėti raktažodžių statistiką.
- Pirmajame lange matysite pasirinkimą Našumas > spauskime pasirinkimą Visa ataskaita.
- Toliau matysite bendrą statistiką ir raktinių žodžių užklausas. Viskas ką jums reikia padaryti, kad matytumėte preliminarius rezultatus, tai uždėti varnelę ant pasirinkimo vidutinė pozicija.
Pagal šituos nustatymus matysite preliminarias populiariausių raktinių žodžių pozicijas per nustatytą laiko tarpą.
Atlikus raktažodžių analizę matysite kokiose pozicijose paieškos sitemoje yra atvaizduojami jūsų esminiai raktiniai žodžiai.
Taip pat, papildomai galite atlikti ir papildomų raktinių žodžių analizę ir įsivertinti kuriuos raktažodžius galite įsitraukti į savo puslapį.
6. Atnaujinkite Turinį
Jeigu jūsų publikuotas turinys tinklapyje yra publikuotas seniau (apie 12-24 mėn.) nepatingėkite jį atnaujinti pagal dabartines paieškos tendencijas.
Nesvarbu ar tai yra rekomendacinio pobūdžio informacija, parduodamas produktas ar paslauga, o gal tiesiog jūsų asmeninė nuomonė apie tam tikrus dalykus ar reiškinius. Atminkite, kad Google mėgsta aktyvius tinklapius ir naujausią informaciją.
Pavyzdys:
Jeigu esate publikavę straipsnį įtraukiant apibrėžtus metus, įsitinkite, kad prabėgus metams atnaujinsite pateikta informaciją pagal dabartinį laikotarpį bei pridėkite dar daugiau raktinių žodžių, kuriuos atlikdami 5 audito žingsnį.
“Geriausi moteriški kvepalai 2023 m.” pakeisite į “Geriausi moteriški kvepalai 2024 m.” ir panašiai.
Tai reiškia, kad jeigu turite kvepalų parduotuvę, jums nereikia rašyti naujo straipsnio, tiesiog atnaujinkite metus bei pridėkite šiek tiek papildomo ir naudingo turinio, kuris būtų susijęs su minimu laikotarpiu. Pasikeitusios produktų tendencijos ir panašiai.
7. SSL Sertifikatas
Patikrinkite ar turite įsidiegę SSL sertifikatą tinklapyje.
Tai yra itin svarbu, kadangi šis sertifikatas ne tik apsaugo jūsų tinklapį, bet ir siunčia signalą Google, kad jūsų tinklalapis yra saugus ir patikimas vartotojams.
2024 metais be šio sertifikato geriau net nepradėti kurti internetinės svetainės. Jūs ne tik, kad prieš Google atrodysite nepatikimi, bet ir įprastas klientas neapsilankys jūsų tinklapyje galvodamas, kad tai gali būti užkrėstas puslapis.
SSL sertifikatą daugumą serverio nuomos tiekėjų suteikia jums visiškai nemokamai, o jeigu jūsų paslaugos tiekėjas nesiūlo šios paslaugos SSL sertifikatų kainos prasideda nuo 12.00 eurų metams.
SSL sertifikatas žymimas https simboliu prieš domeno pavadinimą.
8. Vidinės ir Išorinės Nuorodos
Atgalinės nuorodos yra vis dar vienas iš svarbiausių faktorių siekiant geriausių pozicijų organinėje paieškoje.
Vidinės nuorodos – pirmiausiai rekomenduojame patikrinti ar tarp jūsų publikuoto turinio yra vidinių nuorodų, kurios jungia tinklapyje esantį turinį. Tai yra ar aktualūs straipsniai/puslapiai yra surišti ir turi nuorodas tarpusavyje.
Pats tekstas iš savęs negali būti plika informacija. Paieškos sistemos mėgsta kuomet vartotojai apjungia aktualų turinį vidinėmis nuorodomis. Net iš šis straipsnis jums gali būti pavyzdys. Pastebėkite, kad čia yra daugybė aktualių tiek vidinių tiek ir išorinių nuorodų į susijusius šaltinius iš kitų mūsų straipsnių.
Vidinės atgalinės nuorodos yra itin svarbi SEO audito bei visos optimizacijos proceso dalis.
Išorinės nuorodos – kiekvienas puslapis, kuris yra orientuotas į aukštesnius rezultatus paieškos sistemoje, dažniausiai turi atgalinių nuorodų iš kitų portalų. Kiek jūsų informacinis puslapis ar straipsnis turi vidinių nuorodų be papildomų įrankių sunkiai ir pasakysite. Vienas geriausių ir patikimiausių įrankių tam – “Ahrefs” bei “Semrush”.
Nuo išorinių nuorodų dažnai priklauso ir bendra konkurencija rinkoje ir, tinklapio kompetencijos ir įtaka pagal jo skelbiama informaciją. Kuo daugiau išorinių šaltinių tam tikras puslapis ar straipsnis turi, tuo paieškos sistemų – Google akyse jis gali būti laikomas patikimesniu pasirinkimu.
Tiesa, kalbant apie išorines atgalines nuorodas, reikia paminėti, kad čia nevisada kiekis yra svarbiausia. Išorinės nuorodos turi būti kiek įmanoma labiau susietos su tinklapio tematika, o dar geriau, kad jos ateitų iš patikimų ir gerai žinomų tinklapių.
9. Atnaujinkite Vidines/Išorines Atgalines Nuorodas
Kaip dažnai tikrinate ar patalpintos vidinės atgalinės nuorodos jūsų tinklapyje vis dar aktyvios?
Tikriausiai nenustebinsime pasakę, kad dauguma tinklapių savininkų niekada to nėra darę.
Atliekant savarankiskai SEO tinklapio auditą siūlytume patikrinti kiek neveikiančių atgalinių nuorodų egzistuoja jūsų tinklapyje.
Tai galite padaryti naudojant Google „Chrome“ naršyklės modulį „Check My Links“.
Tiesiog nueikite į savo puslapį ir paspauskite ant „Check My Links” modulio ir kelių minučių bėgyje matysite rezultatus.
Visas neveikiančias nuorodas rekomenduotume ištrinti arba pakeisti kitomis naudingomis su turiniu susijusiomis atgalinėmis nuorodomis.
10. Išanalizuokite Klientų Elgseną
Kaip ir minėjome pradžioje, SEO auditas tai nėra tik techninių parametrų matavimas.
Vienas iš svarbiausių žingsnių – suprasti kaip klientas elgiasi jūsų tinklapyje bei kiek laiko čia praleidžia ir kokius veiksmus atlieka.
Norint nustatyti detalius klientų veiksmus ir net pamatyti video medžiagos įrašą apie vartotojo naršymą jūsų tinklapyje rekomenduotume naudotis „Crazy Egg“ įrankiu.
Tyrimai atlikti šiuo įrankius padės struktūrizuoti tinklapį pagal vartotojų poreikius, pagerins naršymą jūsų svetainėje bei padidins tiesioginis pardavimus ar susidomėjimą jūsų teikiamomis paslaugomis.
Šis įrankis jums parodys kaip elgiasi vartotojas jūsų svetainėje, t.y kur spaudžia, kiek laiko užtrunka prie tam tikros informacijos ir panašiai.
Taip pat, norint išanalizuoti kiek laiko vartotojas praleidžia jūsų tinklapyje bei kokie puslapiai yra populiariausi, rekomenduojame įsidiegti „Google Analytics“ įrankį visiškai nemokamai.
Šio įrankio pagalba galėsite itin greitai ir paprastai sekti lankomumo statistiką, geografinius rodiklius, naršymo ypatumus bei kitą svarbią informaciją.
SEO Audito Svarba
SEO auditas yra itin svarbus procesas visiems verslams, kurie prekiauja tiek fiziniais produktais tiek ir paslaugomis internete. Tik audito dėka mes galime priimti teisingus veiksmus optimizuojant tinklapį paieškos sistemoms bei pritraukti daugiau lankytojų į tinklapį ir konvertuoti tai į pardavimus.
Įprastai Google turi daugiau nei 100 reitingus remiančių faktorių, į kuriuos atsižvelgiant profesionalai atlieka detalius SEO auditus verslui. Šiame straipsnyje pateikėme 10 elementarių žingsnių, kuriuos galite atlikti ir patys.
Atlikus šį 10 žingsnių SEO tyrimą galite bent iš dalies įvertinti ar jūsų tinklapis yra optimizuotas paieškos sistemoms.
Jeigu randate daugiau susidariusių problemų, galite drąsiai pasikonsultuoti su mumis dėl 100% SEO audito, o mes surasime geriausią sprendimą Jums.
Jei ši informacija gali būti naudinga jūsų kolegoms, draugams ar pažįstamiems – nepamirškite pasidalinti.
SEO Audito Paslaugos
Jeigu atstovaujate verslą ir norite atlikti 100% kokybišką ir išsamų auditą – drąsiai susisiekite su mumis ir aptarsime jums kylančius klausimus.