SEO Auditas: 10 Paprastų Žingsnių Tyrimui Atlikti!

  • rugsėjo 29, 2018
  • SEO

SEO auditasSEO auditas yra itin svarbi procedūra verslams, kurie turi elektroninę parduotuvę, įmonės veiklą reprezentuojantį tinklapį ar paprastą tinklaraštį, kuris nepritraukia norimo ir realaus tinklapio vartotojų skaičiaus iš paieškos sistemų.

Jeigu jūsų svetainė negeneruoja jus tenkinančio lankomumo, tikėtina, kad turite tam tikrų problemų su tinklapio SEO optimizacija.

Tam, kad išsiaiškinti kokios priežastys nulemia mažus vartotojų srautus į jūsų tinklapį yra atliekamas SEO auditas.

Šis straipsnis apie tai, kas yra SEO auditas bei 10 elementarių būdų kaip galite atlikti preliminarų / bazinį ir techninių žinių nereikalaujantį SEO auditą savarankiškai.

SEO Auditas, Kas tai?

SEO auditas, tai detalus internetinės svetainės analizavimas pasitelkiant SEO optimizavimo gaires ir praktiką. SEO audito metu yra tikrinamas ir analizuojamas tinklapio turinys, kodas bei apibrėžiamos ir pašalinamos paieškos sistemų indeksavimo klaidos.

SEO auditas yra itin populiari paslauga interaktyvioje erdvėje, nes padeda išsiaiškinti kodėl tam tikra internetinė svetainė nekonvertuoja lankytojų srautų į finansinę naudą ar net visai negeneruoja realaus, organinio lankomumo tinklapyje.

Paprastai kalbant, SEO audito pagalba jūs galėsite lengviau suprasti kaip galite sutvarkyti paliktas klaidas, patobulinti tinklapį, kad kad šis ateityje generuotų didesnius vartotojų srautus.

Kaip Atlikti SEO Auditą?
Profesionalaus audito paslaugas galime pasiūlyti atlikti ir mes, tačiau šiame straipsnyje parodysime kaip galite sutaupyti šiek tiek lėšų pradžioje ir atlikti pradinį/bazinį SEO auditą patys.

Pradėkime, 10 būdų atlikti SEO auditą patiems!

1. Nekaupkite Nereikšmingo Turinio

SEO audito procesą turite pradėti nuo įsitikinimo ar nekaupiate papildomo, nereikšmingo ir nereikalingo turinio puslapių.

Šiuo atveju, taisyklė kuo daugiau informacijos, tuo geriau nėra teisinga.

Nereikšmingas turinys yra atsikartojantis turinys skirtinguose straipsniuose skelbiantis tą pačią informaciją. Nereikšmingas turinys gali būti puslapiai, kurie negeneruoja jokių peržiūrių ir susidomėjimo jūsų svetainėje.

Geriau turėti 20-30 išsamių ir naudingų puslapių bei pateiktų straipsnių tinklapio vartotojui nei 70-100 bet kokio teksto perpildytų puslapių svetainėje.

2. Optimizacija Mobiliems Įrenginiams

Nuo 2018 m. internetinių svetainių optimizacija mobiliems įrenginiams yra svarbesnė nei bet kada anksčiau.

Tad atlikdami bazinį SEO auditą patikrinkite ar jūsų tinklapis yra pritaikytas mobiliems įrenginiams.

Tai galite padaryti naudojant Google „Mobile-Friendly“ testavimo įrankį. Tiesiog skirtame laukelyje įrašykite tinklapio adresą ir kelių sekundžių bėgyje matysite rezultatą.

Optimizacija mobiliems įrenginiams

3. Tinklapio Krovimo Greitis

Ar žinote kaip greitai atsidaro jūsų tinklapis lankytojams?

Yra įrodyta, kad tinklapio sparta yra glaudžiai susijusi su užimama pozicija paieškos sistemose. Natūralu, kad vartotojai dažniausiai peržiūri tas svetaines, kurios nereikalauja kelias minutes laukti kol parodys rezultatą, tiesa?

Tad jeigu nežinote kaip greitai yra užkraunamas jūsų tinklapis, rekomenduotume pasinaudoti oficialiu Google „PageSpeed“ įrankiu arba papildomais GTMetrix ir Pingdom įrankiais.

Tai puikūs įrankiai atlikti preliminarų tinklapio spartos auditą ir nustatyti kaip greitai veikia jūsų puslapis bei kiek vietos jis užima.

Tinklapio sparta vertinama itin dvejopai, tačiau dauguma specialistų rekomenduoja, kad tinklapio krovimo greitis neviršytų 5 sekundžių.

Atminkite, šie įrankiai nėra ir negali būti itin tikslūs, nes svetainės greitis priklauso nuo daugybės faktorių, kurių tiesiog nėra įmanoma išmatuoti, tačiau atlikdami šį tyrimą galite pamatyti kurias vietas tinklapio struktūroje galite tobulinti, įskaitant paveikslėlių dydžio optimizavimą ar tam tikras tinklapio kodo korekcijas.

Google PageSpeed įrankis

4. Atlikite SEO Meta Title ir Meta Description Tyrimą

SEO auditas tai nėra tik techninės informacijos įvertinimas.

Atkreipkite dėmesį ir įvertinkite kaip jūsų potencialūs lankytojai mato jūsų tinklapį paieškos sistemose.

Įveskite į Google paieškos laukelį: “site:pavadinimas.lt”, jums prieš akis atsivers visi jūsų tinklapio puslapiai ir kaip juos vartotojas mato paieškos sistemose.

Pagalvokite ar „Meta Title“ ir „Meta Description“ pateikti ir indeksuoti aprašymai yra įtraukiantys ir skatinantys vartotoją paspausti ant jūsų nuorodos.

Jeigu ne, būtinai pakeiskite juos (galite atsižvelgti į jūsų konkurentų pavyzdžius).

5. Raktažodžių Analizė

Atliekamo SEO audito metu išanalizuokite kaip sekasi jūsų raktažodžiams paieškos sistemoje. Koks yra CTR % (ang. Click-through rate), kokias pozicijas raktažodžiai užima paieškos sistemose. Šie rezultatai jums padės nustatyti kurie raktiniai žodžiai yra populiariausi, kaip dažnai žmonės apsilanko jūsų puslapyje ir kitą susijusią informaciją.

Šiam tyrimui galite naudoti nemokamą Google Webmasters įrankį.

6. Atnaujinkite Turinį

Jeigu jūsų publikuotas turinys yra itin senas (apie 2-3 m.) nepatingėkite jį atnaujinti pagal dabartines paieškos tendencijas.

Nesvarbu ar tai yra rekomendacinio pobūdžio informacija, produktas ar tiesiog jūsų asmeninė nuomonė apie tam tikrus dalykus, Google mėgsta aktyvius tinklapius.

Pavyzdys:

Jeigu esate publikavę straipsnį įtraukiant apibrėžtus metus, įsitinkite, kad prabėgus metams atnaujinsite pateikta informaciją pagal dabartinį laikotarpį.

“Geriausi moteriški kvepalai 2017 m.” pakeisite į “Geriausi moteriški kvepalai 2018 m.” ir panašiai. Tai reiškia, kad jeigu turite kvepalų parduotuvę, jums nereikia rašyti naujo straipsnio, tiesiog atnaujinkite metus bei pridėkite turinio, kuris būtų susijęs su laikotarpiu.

7. SSL sertifikatas

Patikrinkite ar turite įsidiegę SSL sertifikatą tinklapyje.

Tai yra itin svarbu, kadangi šis sertifikatas ne tik apsaugo jūsų tinklapį, bet ir siunčia signalą Google, kad jūsų tinklapis yra saugus vartotojams. SSL sertifikatas yra visiškai nemokamas bei žymimas https simboliu prieš domeno pavadinimą.

SSL sertifikatas

8. Dublikatai

Atlikdami SEO tyrimą patikrinkite ar neturite dublikatų svetainėje.

Dublikatais gali būtį įvardijami vienodą informaciją skelbiantys straipsniai, paveikslėliai bei visa kita pasikartojanti informacija tinklapyje.

Jeigu randate tokių pavyzdžių, sujunkite juos į vieną naudingą informacinį straipsnį, o kitą informaciją ištrinkite.

9. Ištrinkite Netinkamas Atgalines Nuorodas

Kaip dažnai tikrinate ar patalpintos atgalinės nuorodos jūsų tinklapyje vis dar veikia? Dauguma tinklapių savinikų niekada to nėra darę.

Atliekant savarankiskai SEO tinklapio auditą siūlytume patikrinti kiek neveikiančių atgalinių nuorodų egzistuoja jūsų tinklapyje. Tai galite padaryti naudojant Google „Chrome“ naršyklės modulį „Check My Links“.

Tiesiog nueikite į savo puslapį ir paspauskite ant  „Check My Links” modulio ir kelių minučių bėgyje matysite rezultatus.

Visas neveikiančias nuorodas rekomenduotume ištrinti arba pakeisti kitomis naudingomis atgalinėmis nuorodomis.

Check My Links Modulis

10. Išanalizuokite Klientų Elgseną

Kaip ir minėjome pradžioje, SEO auditas tai nėra tik techninių parametrų matavimas.

Tad vienas iš svarbesnių įgūdžių suprasti kaip klientas elgiasi jūsų tinklapyje bei kiek laiko čia praleidžia ir kokius veiksmus atlieka.

Norint nustatyti detalius klientų veiksmus ir net pamatyti video medžiogos įrašą apie vartotojo naršymą jūsų tinklapyje rekomenduotume naudoti „Crazy Egg“ įrankiu. Tyrimai atlikti šiuo įrankius padės struktūrizuoti tinklapį pagal vartotojų poreikius ir pagerins naršymą jūsų svetainėje.

Norint išanalizuoti kiek laiko vartotojas praleidžia jūsų tinklapyje bei kokie puslapiai yra populiariausi, rekomenduojame įsidiegti „Google Analytics“ įranki visiškai nemokamai. Šio įrankio pagalba galėsite itin greitai ir paprastai sekti lankomumo statistiką, geografinius rodiklius, naršymo ypatumus bei kitą svarbią informaciją.

SEO Audito Svarba

SEO auditas yra itin svarbu procesas, nes tik jo dėka mes galime priimti teisingus veiksmus optimizuojant tinklapį paieškos sistemoms.

Įprastai SEO auditas susideda daugiau nei iš 100 atskirų tyrimų, šiame straipsnyje pateikėme 10 elementarių žingsnių, kuriuos rekomenduojame atlikti jums patiems ir susipažinti su savo svetaine detaliau.

Turint visą informaciją galite įsivertinti ar esate pajėgus išspręsti susidariusias problemas ir jeigu jus sudomins visapusis SEO auditas bei SEO paslaugos, drąsiai susisiekite su mumis ir surasime geriausią sprendimą Jums.

 

Rekomenduojame perskaityti:

SEO Specialistas

SEO Specialistas – Kas Jis?

Ar žinote, kad SEO paslaugos yra vienas iš esminių ir populiariausių būdų pritraukti tiesioginę auditoriją įsigyti…
Skaityti daugiau
Reklama internete

Reklama Internete – Standartinio Verslo Achilo Kulnas?

Pradėkime nuo to, kad apie 60 – 70 % verslo sėkmės priklauso nuo tinkamai nustatytos ir…
Skaityti daugiau
Internetinės svetainės priežiūra

Internetinės svetainės priežiūra, kokios esminės klaidos?

Ar esate pagalvoję, kodėl internetinės svetainės priežiūra yra itin svarbi ir dažnai akcentuojama daugumoje tarptautinių verslų…
Skaityti daugiau
Kas yra domenas

Kas yra Domenas ir Hostingas? Kaip pasirinkti teisingai?

Dauguma žmonių, kurie yra mažiau susiję su elektroniniu verslu dažnai mūsų klausia, kas yra Domenas ir…
Skaityti daugiau
Kaip pasirinkti SEO specialistą

5 patarimai kaip pasirinkti SEO specialistą?

Ieškote įmonės kuri atlieka SEO paslaugas, bet nežinote kaip pasirinkti SEO specialistą iš gausos? Šis straipsnis,…
Skaityti daugiau
Kaip susikurti gerą internetinę svetainę

Kaip susikurti gerą internetinę svetainę?

Elektroninis verslas su kiekviena diena tampa vis konkurencingesnis, o dauguma standartinių verslų praranda potencialius klientus vien…
Skaityti daugiau
Komentarai

Rašyti komentarą