SEO Auditas: 10 Paprastų Žingsnių Tyrimui Atlikti!

  • 1 birželio, 2022
  • SEO

SEO Auditas

SEO auditas – yra itin svarbi procedūra verslui, kuris užsiima elektronine prekyba arba turi įmonės veiklą reprezentuojantį ir paslaugas parduodanti tinklapį arba tinklaraštį, kuris nepritraukia norimo ir realaus vartotojų skaičiaus iš paieškos sistemų.

Jeigu jūsų svetainė negeneruoja jus tenkinančio organinio lankomumo, tikėtina, kad turite problemų su tinklapio SEO optimizacija.

Tam, kad išsiaiškinti kokios priežastys nulemia mažus vartotojų srautus iš organinės paieškos į jūsų tinklapį yra atliekamas SEO auditas.

Šis straipsnis apie tai, kas yra SEO auditas bei taip pat 10 elementarių būdų kaip galite atlikti preliminarų / bazinį ir techninių žinių nereikalaujantį auditą savarankiškai.

SEO Auditas, Kas tai?

SEO auditas, tai detalus internetinės svetainės analizavimas pasitelkiant SEO optimizavimo gaires ir praktiką.

SEO audito metu yra tikrinamas ir analizuojamas tinklapio turinys, programinis kodas bei apibrėžiamos ir pašalinamos paieškos sistemų indeksavimo klaidos.

SEO auditas yra itin populiari paslauga interaktyvioje erdvėje, nes pagrindinis tikslas yra  išsiaiškinti, kodėl tam tikra internetinė svetainė negeneruoja realaus, organinio lankomumo tinklapyje. Taip pat atliekant ir detalesnį auditą galima spręsti apie galimas pardavimų konversijų problemas.

Paprastai kalbant, SEO audito pagalba jūs galėsite lengviau suprasti kaip sutvarkyti tinklapyje paliktas klaidas, patobulinti ir pagerinti vartotojų patirtį, kad tai ateityje duotų jums didesnę grąžą.

Profesionalus SEO auditas užima nemažai laiko ir reikalauja papildomų žinių ir patirties, tačiau kiekvienas iš jūsų gali atlikti pirminį bazinį SEO auditą ir sutaupyti šiek tiek finansų.

SEO Audito Paslaugos

Jeigu atstovaujate verslą ir norite atlikti 100% kokybišką ir išsamų auditą – drąsiai susisiekite su mumis.

O dabar pereikime prie pagrindų!

1. Nekaupkite Nereikšmingo Turinio

SEO audito procesą turite pradėti nuo įsitikinimo ar nekaupiate papildomo, nereikšmingo ir nereikalingo turinio tinklapyje.

Šiuo atveju, taisyklė kuo daugiau informacijos, tuo geriau nėra visiškai teisinga. Žinome, jeigu jūsų tinklapyje yra pateikta tik unikali bei skirtinga informacija – tuomet viskas gerai, bet dauguma tinklapių, ypač savo tinklaraščiuose, kaupia daug nereikšmingo ir atsikartojančio turinio.

Nereikšmingas turinys yra atsikartojanti informacija tinklapyje paskelbta skirtinguose straipsniuose ir negeneruojanti srauto.

Geriau tinklapyje turėti 20-30 išsamių ir naudingų puslapių bei pateiktų straipsnių tinklapio vartotojui nei 100-200 bet kokio teksto perpildytos informacijos.

Peržiūrėkite ar nėra pasikartojančių straipsnių, vidinių puslapių ir geriau visą bendrą informaciją sujunkite į vieną vietą. Patartina apjungtą informaciją talpinti daugiausiai srauto generuojančiame puslapyje.

Gali kilti klausimas – ką daryti su nereikšmingu turiniu?

  1. Visų pirma, reikėtų visą informaciją perkelti bei perteikti viename straipsnyje ar puslapyje.
  2. Toliau, reikėtų naudojantis 301 nukreipimo taisykle nereikšmingus puslapius ir informaciją nukreipti į jau sukurtą ar atnaujintą informacijos puslapį ar straipsnį.
  3. Vėliau, nereikšmingus puslapius ir turinį galima ištrinti.

2. Optimizacija Mobiliems Įrenginiams

Nuo 2018 m. internetinių svetainių optimizacija mobiliems įrenginiams yra svarbesnė nei bet kada anksčiau.

Tad atlikdami bazinį SEO auditą patikrinkite ar jūsų tinklapis yra pritaikytas mobiliems įrenginiams.

Tai galite padaryti naudojant Google „Mobile-Friendly“ testavimo įrankį.

Tiesiog skirtame laukelyje įrašykite tinklapio adresą ir kelių sekundžių bėgyje matysite rezultatą.

Optimizacija mobiliems įrenginiams

Tačiau tikriausiai net nereikia sakyti, kad šiais laikais jeigu svetainė nėra pritaikyta mobiliesiams įrenginiams – jūsų verslas praranda iki 70-80% potencialių klientų.

3. Tinklapio Krovimo Greitis

Ar žinote kaip greitai atsidaro jūsų tinklapis lankytojams?

Tinklapio sparta/greitis yra vienas iš svarbių organinės paieškos pozicijų faktorių. 

Natūralu, kad vartotojai dažniausiai peržiūri tas svetaines, kurios nereikalauja kelias minutes laukti kol parodys ieškomą informaciją, tiesa?

Tad jeigu nežinote kaip greitai yra užkraunamas jūsų tinklapis, rekomenduotume pasinaudoti oficialiu Google „PageSpeed“ įrankiu arba papildomais „GTMetrix“ ir „Pingdom“ įrankiais.

Tai puikūs įrankiai atlikti preliminarų tinklapio spartos auditą ir nustatyti kaip greitai veikia jūsų puslapis bei kiek vietos jis užima serveryje.

Tinklapio spartos gairės vertinamos dvejopai, tačiau dauguma specialistų rekomenduoja, kad tinklapio krovimo greitis neviršytų 2-3 sekundžių.

Vos prieš kelis metus užtekdavo ir 5 sekundžių ribos.

Atminkite, šie įrankiai nėra ir negali būti itin tikslūs, nes svetainės greitis priklauso nuo daugybės faktorių, kurių tiesiog nėra įmanoma išmatuoti.

Tačiau atlikdami šį tyrimą galite pamatyti kurias vietas tinklapio struktūroje galite tobulinti, įskaitant paveikslėlių dydžio optimizavimą ar tam tikras tinklapio kodo korekcijas.

Google PageSpeed įrankis

Kartais gali užtekti pakeisti hostingo tiekėją, kad internetiės svetainės krovimo greitis atitiktų tiek Google, tiek ir lankytojų kriterijus. Tam esame parašę apžvalgą apie geriausius hostingus svetainėms, plačiau galite susipažinti čia.

Dažniausiai pasikartojanti klaida:

Tačiau iš patirties galime sakyti, kad dažniausiai pasikartojanti klaida kodėl tinklapiai praranda krovimo greitį – neoptimizuoti paveikslėliai. Tinklapių administratoriai dažniausiai neoptimizuoja vaizdinės medžiagos ir taip apkrauna tinklapį – ypač jeigu dedama video medžiaga.

Mūsų rekomendacijomis – maksimalus paveikslėlio dydis neturėtų būti didesnis nei 100-200KB.

4. Atlikite SEO Meta Title ir Meta Description Tyrimą

SEO auditas nėra tik techninės informacijos analizė ir vertinimas.

Atkreipkite dėmesį ir įvertinkite kaip jūsų potencialūs lankytojai mato jūsų tinklapį paieškos sistemose.

Kaip tai padaryti:

Įveskite į Google paieškos laukelį: „site:jūsų-svetainės-pavadinimas.lt” – jums prieš akis atsivers visi jūsų tinklapio puslapiai ir kaip juos vartotojas mato paieškos sistemose.

SEO Auditas Meta Title

Pagalvokite ar „Meta Title“ ir „Meta Description“ pateikti ir indeksuoti aprašymai yra įtraukiantys ir skatinantys vartotoją paspausti ant jūsų nuorodos ar ne.

Jeigu ne, būtinai pakeiskite juos (galite atsižvelgti į jūsų konkurentų pavyzdžius).

5. Raktažodžių Analizė

Atliekamo SEO audito metu išanalizuokite kaip sekasi jūsų raktažodžiams paieškos sistemoje.

Koks yra CTR % (ang. Click-through rate) bei kokias pozicijas raktažodžiai užima paieškos sistemose.

Šie rezultatai jums padės nustatyti kurie raktiniai žodžiai yra populiariausi, kaip dažnai žmonės apsilanko jūsų puslapyje ir kitą susijusią informaciją.

Nors dauguma SEO agentūrų naudoja mokamus ir profesionalius įrankius šiam tikslui pasiekti, tačiau jūs šiam tyrimui galite naudoti nemokamą „Google Search Console“ įrankį.

Viskas ką jums reikia padaryti tai, eitį į „Google Search Console“, jeigu dar to nesate padarę, tuomet pasitvirtinti savo domeną bei peržiūrėti raktažodžių statistiką.

  1. Pirmajame lange matysite pasirinkimą Našumas > spauskime pasirinkimą Visa ataskaita.
  2. Toliau matysite bendrą statistiką ir raktinių žodžių užklausas. Viskas ką jums reikia padaryti, kad matytumėte preliminarius rezultatus, tai uždėti varnelę ant pasirinkimo Vidutinė pozicija.

Pagal šituos nustatymus matysite preliminarias populiariausių raktinių žodžių pozicijas per nustatytą laiko tarpą.

Atlikus raktažodžių analizę nepamirškite atnaujinti tinklapio pagal gautus rezultatus.

6. Atnaujinkite Turinį

Jeigu jūsų publikuotas turinys tinklapyje yra itin senas (apie 2-3 m.) nepatingėkite jį atnaujinti pagal dabartines paieškos tendencijas.

Nesvarbu ar tai yra rekomendacinio pobūdžio informacija, parduodamas produktas ar paslauga, o gal tiesiog jūsų asmeninė nuomonė apie tam tikrus dalykus ar reiškinius. Atminkite, kad Google mėgsta aktyvius tinklapius ir naujausią informaciją.

Pavyzdys:

Jeigu esate publikavę straipsnį įtraukiant apibrėžtus metus, įsitinkite, kad prabėgus metams atnaujinsite pateikta informaciją pagal dabartinį laikotarpį bei pridėkite dar daugiau raktinių žodžių, kuriuos atlikdami 5 audito žingsnį.

“Geriausi moteriški kvepalai 2021 m.” pakeisite į “Geriausi moteriški kvepalai 2022 m.” ir panašiai.

Tai reiškia, kad jeigu turite kvepalų parduotuvę, jums nereikia rašyti naujo straipsnio, tiesiog atnaujinkite metus bei pridėkite šiek tiek papildomo ir naudingo turinio, kuris būtų susijęs su minimu laikotarpiu. Pasikeitusios produktų tendencijos ir panašiai.

7. SSL Sertifikatas

Patikrinkite ar turite įsidiegę SSL sertifikatą tinklapyje.

Tai yra itin svarbu, kadangi šis sertifikatas ne tik apsaugo jūsų tinklapį, bet ir siunčia signalą Google, kad jūsų tinklalapis yra saugus ir patikimas vartotojams.

2022 metais be šio sertifikato geriau net nepradėti verslo internete. Jūs ne tik, kad prieš Google atrodysite nepatikime, bet ir įprastas klientas neapsilankys jūsų tinklapyje galvodamas, kad tai gali būti virusas.

SSL sertifikatą daugumą serverio nuomos tiekėjų suteikia jums visiškai nemokamai, o jeigu jūsų paslaugos tiekėjas nesiūlo šios paslaugos SSL sertifikatų kainos prasideda nuo 12.00 eurų metams.

SSL sertifikatas žymimas https simboliu prieš domeno pavadinimą.

SSL sertifikatas

8. Vidinės ir Išorinės Nuorodos

Atgalinės nuorodos yra vis dar vienas iš svarbiausių faktorių siekiant geriausių pozicijų organinėje paieškoje.

Vidinės nuorodos – pirmiausiai rekomenduojame patikrinti ar tarp jūsų publikuoto turinio tinklapyje yra vidinis ryšys. Tai yra ar aktualūs straipsniai yra surišti ir turi nuorodas tarpusavyje.

Pats tekstas iš savęs negali būti plika informacija. Paieškos sistemos mėgsta kuomet vartotojai apjungia aktualų turinį vidinėmis nuorodomis.Net iš šis straipsnis jums gali būti pavyzdys. Pastebėkite, kad čia yra daugybė aktualių tiek vidinių tiek ir išorinių nuorodų į susijusius šaltinius iš kitų mūsų straipsnių..

Išorinės nuorodos – kiekvienas puslapis, kuris yra orientuotas į aukštesnius rezultatus, dažniausiai turi atgalinių nurodų į save iš kitų portalų. Kiek puslapis ar straipsnis turi vidininių nuorodų be papildomų įrankių sunkiai ir pasakysite. Vienas geriausių ir patikimiausių įrankių tam – Ahrefs.

Nuo išorinių nuorodų dažnai priklauso ir bendra konkurencija rinkoje ir, iš dalies, raktinio žodžio sudėtingumas. Kuo daugiau išorinių šaltinių tam tikras puslapis ar straipsnis turi, tuo Google akyse jis yra patikimesnis paieškos sistemų naudotojams.

9. Ištrinkite Negaliojančias Atgalines Nuorodas

Kaip dažnai tikrinate ar patalpintos atgalinės nuorodos jūsų tinklapyje vis dar veikia?

Tikriausiai nenustebinsime pasakę, kad gauguma tinklapių savininkų niekada to nėra darę.

Atliekant savarankiskai SEO tinklapio auditą siūlytume patikrinti kiek neveikiančių atgalinių nuorodų egzistuoja jūsų tinklapyje.

Tai galite padaryti naudojant Google „Chrome“ naršyklės modulį „Check My Links“.

Tiesiog nueikite į savo puslapį ir paspauskite ant „Check My Links” modulio ir kelių minučių bėgyje matysite rezultatus.

Visas neveikiančias nuorodas rekomenduotume ištrinti arba pakeisti kitomis naudingomis su turiniu susijusiomis atgalinėmis nuorodomis.

Check My Links Modulis

10. Išanalizuokite Klientų Elgseną

Kaip ir minėjome pradžioje, SEO auditas tai nėra tik techninių parametrų matavimas.

Vienas iš svarbiausių žingsnių – suprasti kaip klientas elgiasi jūsų tinklapyje bei kiek laiko čia praleidžia ir kokius veiksmus atlieka.

Norint nustatyti detalius klientų veiksmus ir net pamatyti video medžiagos įrašą apie vartotojo naršymą jūsų tinklapyje rekomenduotume naudotis „Crazy Egg“ įrankiu.

Tyrimai atlikti šiuo įrankius padės struktūrizuoti tinklapį pagal vartotojų poreikius, pagerins naršymą jūsų svetainėje bei padidins tiesioginis pardavimus ar susidomėjimą jūsų teikiamomis paslaugomis.

Šis įrankis jums parodys kaip elgiasi vartotojas jūsų svetainėje, t.y kur spaudžia, kiek laiko užtrunka prie tam tikros informacijos ir panašiai.

Taip pat, norint išanalizuoti kiek laiko vartotojas praleidžia jūsų tinklapyje bei kokie puslapiai yra populiariausi, rekomenduojame įsidiegti „Google Analytics“ įranki visiškai nemokamai.

Šio įrankio pagalba galėsite itin greitai ir paprastai sekti lankomumo statistiką, geografinius rodiklius, naršymo ypatumus bei kitą svarbią informaciją.

SEO Auditas: Kodėl Tai Svarbu?

SEO auditas yra itin svarbus procesas visiems verslams, kurie prekiauja tiek fiziniais produktais tiek ir paslaugomis internete. Tik audito dėka mes galime priimti teisingus veiksmus optimizuojant tinklapį paieškos sistemoms bei pritraukti daugiau lankytojų į tinklapį ir konvertuoti tai į pardavimus.

Įprastai Google turi daugiau nei 100 reitingus remiančių faktorių, į kuriuos atsižvelgiant profesionalai atlieka detalius SEO auditus verslui. Šiame straipsnyje pateikėme 10 elementarių žingsnių, kuriuos galite atlikti ir patys.

Atlikus šį 10 žingsnių tyrimą ir turint visą informaciją, galite bent iš dalies įvertinti ar jūsų tinklapis yra optimizuotas paieškos sistemoms.

Jeigu randate daugiau susidariusių problemų, galite drąsiai pasikonsultuoti su mumis dėl 100% SEO audito, o mes surasime geriausią sprendimą Jums.

Jei ši informacija gali būti naudinga jūsų kolegoms, draugams ar pažįstamiems – nepamirškite pasidalinti.

Rekomenduojame perskaityti:

SEO Specialistas

SEO Specialistas – Kas Jis?

Ar žinote, kad SEO paslaugos yra vienas iš esminių ir populiariausių būdų pritraukti tiesioginę auditoriją įsigyti…
Skaityti daugiau
Instagram komunikacija verslui

Instagram Komunikacija Verslui 2022 m. TOP 5 Patarimai

Mažo verslo auginimas ir perkėlimas į kitą lygį yra tai, ko siekia kiekvienas verslininkas. Yra daug…
Skaityti daugiau
Facebook reklama

Facebook Reklama 2022: Nauda ir Patarimai

Šių dienų reklamos milžinė ir pirmaujanti socialinių tinklų maratone yra Facebook platforma. Tai marketingo evoliucijos viršūnė,…
Skaityti daugiau
Geriausias Hostingas

Geriausias Hostingas Svetainės Talpinimui: TOP 5 Pasirinkimai

Vis daugiau ir daugiau verslų ateina į internetinę erdvę bei kuriasi reprezentacines svetaines ar elektronines parduotuves…
Skaityti daugiau
Kas yra domenas

Kas yra Domenas ir Hostingas? Kaip Pasirinkti Teisingai?

Dauguma žmonių, kurie yra mažiau susiję su elektroniniu verslu dažnai mūsų klausia, kas yra Domenas ir…
Skaityti daugiau
Reklama internete

Reklama Internete: Geriausia Strategija 2x Pardavimus!

Reklama internete, tai abstraktus terminas, bet tuo pačiu ir vienas svarbiausių žingsnių siekiant padidinti pardavimus ir…
Skaityti daugiau
Komentarai

    Rašyti komentarą